Blog Afiq Ikmal : Sakitnyer Ulser Mulut

Jom terjah entry yang lain

08 December 2012

Sakitnyer Ulser Mulut

Hye...awww sakitnyer mulut sebab ulser...pedihnyer lama dah tak jadi huhhu...mungkin badan panas kot???huh tak tahu lah...Sape yang tak tahu tu apa ulser mulut...ni dya


Tu nampak tak yang putih tu...biasanyer kalau tergigit mulut jadi ler...tapi cepat sembuh huhu...kalau lama tuh alamatnyer kena check kat doktor yer takut Barah mulut....Sebab ulser mulut
  • Stres
  • Perubahan hormon 
  • Jangkitan (infeksi)
  • Kekurangan zat makanan 
  • Alahan 
  • Radioterapi 
  • Kimoterapi
Urmmm petua,orang kata letak garam tapi sakit ler...baik kumur lebih baik kurang sakit sikit...ataupon korang pegi beli "Bonjela" hihiih pelik nama dia...tapi baik kalau guna... tak tahu nak beli dekat mana??? kat farmasi ada watson pon ada...

Tak tahu camna tu "Bonjela"???


Macam nak promote jer...huhuh takderlah just nak tunjuk...dia sejenis jel picit jer kat atas ulser mulut tuh yer...Ok just here for this night bye...


1 comment:

Syazuwani Ramlan said...

tak suke kalau ade ulser. saket sangat. rasa boleh kurus kalau ade ilser neh. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...